Στο Cranbrook Art Museum του Detroit ανοίγει τις πόρτες της η εκθεση Too Fast to Live, Too Young to Die: Punk Graphics 1976-1986, όπου έχει σαν κεντρικό σκοπό να εξερευνήσει την εξέλιση της εικόνας του Punk, ανάμεσα στις χρονολογίες 1976 – 1986.
Στην έκθεση συμπεριλαμβάνονται περίπου 500 από τις πιο αξιομνημόνευτες Punk εικαστικές δημιουργίες, οι οποίες απαρτίζονται από πόστερ, εισιτήρια και δίσκους.
Η ενέργεια που μετέδιδε το κίνημα ξεπέρασε τη μουσική και επηρέασε άμεσα άλλους τομείς όπως τις εικαστικές τέχνες και το design. To Punk κατάφερε να δημιουργήσει ευκαιρίες για αρκετούς σχεδιαστές εκεί έξω.
Η έκθεση στοχεύει να δείξει την επιρροή επίσης σε κόμικ, στην επιστημονική φαντασία, ακόμα και σε ταινίες τρόμου καθώς επίσης να εξερευνήσει τις χειροποίητες τεχνικές σε διάφορες κατασκευές.
Η πλειοψηφία των αντικειμένων που παρουσιάζονται, έχει επιλεγεί από το αρχείο του Νεοϋρκέζου συλλέκτη Andrew Krivine.
H Punk σκηνή κατόρθωσε να ενδυναμώσει τη μουσική βγάζοντας στο προσκήνιο αρκετά συγκροτήματα, που μέχρι εκείνη τη στιγμή έκαναν μόνο πρόβες σε υπόγεια και γκαραζ, αλλά δημιούργησε ένα πιο δημοκρατικό τρόπο, στη δημιουργία μιας κουλτούρας γενικότερα.
Η έκθεση θα φιλοξενηθεί στο Cranbrook Art Museum από τις 16 Ιουνίου έως τις 7 Οκτωβρίου.
Το πόστερ του Arturo Vega για τους Ramones το 1975
Ο Arturo Vega (1947-2013) ήταν εικαστικός καλλιτέχνης που ίσως να έχει γίνει γνωστός μέσα από τις δημιουργίες του για τους Ramones, καθώς είναι αυτός που δημιούργησε το διάσημο logo του συγκροτήματος.
Το πόστερ του Jamie Reid για το The Great Rock ‘N’ Roll Swindle του 1979
Ο Jamie Reid έγινε γνωστός καθώς δημιούργησε το ξεχωριστό εικαστικό στυλ των Sex Pistols. Στο συγκεκριμένο πόστερ ανέλαβε την προώθηση του φιλμ The Great Rock ‘n’ Roll Swindle όπου χρησιμοποίησε την κάρτα της American Express, η οποία δεν τον λυπήθηκε και τον απείλησε με αρκετά χαριτωμένα εξώδικα.
Το πόστερ του Peter Saville, για το άλμπουμ των Joy Division, Unknown Pleasures το 1979
Δημιουργήθηκε από τον Peter Saville για την προώθηση του άλμπουμ των Joy Division. Η εικόνα με τα διαδοχικά κύμματα καταγράφηκε από ένα παλμογράφο και είχε βρεθεί σε ένα βιβλίο αστρονομίας ενός μέλους του συγκροτήματος, του Bernard Sumner. Ο Saville άλλαξε την αντίθεση των χρωμάτων και έτσι μπόρεσε να αποτυπώσει εικαστικά την ατμοσφαιρική μουσική του συγκροτήματος. Το συγκεκριμένο σχέδιο αποτελεί ένα από τα πιο εικονικά εξώφυλλα μέχρι και σήμερα.
Το πόστερ του Jo Slee για τους The Smiths το 1985
Ο τραγουδιστής και στιχουργός των The Smiths, Morrissey θέλησε να αποφύγει τα στερεοτυπικά εξώφυλλα δίσκων για χάρη συγκεκριμένων διασημοτήτων της ποπ και ηθοποιών όπως τους James Dean και Candy Darling. Παίζοντας ανάμεσα σε 2 τόνους ο Jo Slee δημιούργησε αρκετά αξιομνημόνευτα εξώφυλλα, εύκολα αναγνωρίσιμα μέχρι και σήμερα στο ευρύ κοινό.
Για την προώθηση της αφίσας του single The Boy with a Thorn in His Side, o Morrissey διάλεξε μια αφίσα του νεαρού τότε Truman Capote, η οποία είχε τραβηχτεί από τον φωτογράφο Cecil Beaton.
Επιμέλεια κειμένου: Punked.gr Πηγή:dezeen.com