To The Social Dilemma είναι το νέο best seller ντοκιμαντέρ του Netflix.

Εχει διάρκεια 90 λεπτών, χθες Παρασκευή βρισκόταν στο nούμερο 5 των δημοφιλέστερων προγραμμάτων του Netflix στο βρετανικό chart και σύμφωνα με τον Independent είναι «το πιο σημαντικό ντοκιμαντέρ του καιρού μας».

Είτε ο τίτλος είναι υπερβολικός, είτε όχι, το «Τhe Social Dilemma» δονεί ήδη τον κόσμο και την αγορά των social media.

Πραγματεύεται – τι άλλο; – την «σκοτεινή» πλευρά των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, μπαίνει στα άδυτα των κολοσσών που ελέγχουν και τρέχουν τις μεγάλες τεχνολογικές πλατφόρμες, και έχει συνεντεύξεις πρώην στελεχών της Silicon Valley και whistleblowers που έχουν δουλέψει για εταιρίες όπως η Google και το Facebook.

Μέσα στα 90 λεπτά της διάρκειάς του, έρχονται στο φως οι μέθοδοι και οι στρατηγικές που χρησιμοποιούν οι κολοσσοί του κλάδου για να επηρεάσουν εθνικές εκλογές, να «ψαρέψουν» και να στρατεύσουν στις πλατφόρμες τους δισεκατομμύρια ανθρώπους με στόχος να πλασάρουν συγκεκριμένα και στοχευμένα διαφημιστικά projects, να ενώσουν ή να διχάσουν, να δημιουργήσουν διαδικτυακές ομάδες και να τις υποβάλουν σε συνήθειες που οδηγούν σε σκληρές μορφές εξάρτησης.

Η δύναμή της, έτσι τουλάχιστον όπως περιγράφεται, από τους ίδιους τους ανθρώπους που δούλεψαν για τα social media, τρομάζει. Ένα από τα πρώην στελέχη του Facebook που εμφανίζεται στο ντοκιμαντέρ, ο Τιμ Κένταλ, όταν ερωτάται τι τον ανησυχεί περισσότερο απαντά: «Σε άμεσο ορίζοντα, εκείνο που φοβάμαι πιο πολύ είναι ένας εμφύλιος πόλεμος».

Μίνι κίνημα «αντίστασης»  στους χρήστες του διαδικτύου
Η προβολή του ντοκιμαντέρ έχει προκαλέσει μίνι κίνημα «αντίστασης»  στους χρήστες του διαδικτύου σε Βρετανία και ΗΠΑ. Πολλοί προαναγγέλλουν κλείσιμο των λογαριασμών τους αφού είδαν το «Κοινωνικό Δίλημμα», το Facebook και το Instagram είναι οι δύο πλατφόρμες που δέχονται τα πιο βαριά πυρά της κριτικής και το σύνθημα που αναρτάται σε όλο και περισσότερα accounts είναι «όχι άλλη χειραγώγηση».

«Απόψε διέγραψα τον λογαριασμό μου στο Facebook και έκλεισα τις ενημερώσεις σε Twitter, Instagram και LinkedIn. Είναι καιρός να ξαναπάρουμε πίσω το μυαλό μας», έγραψε ένας χρήστης.

Στον αντίποδα, πάντως, υπάρχουν κι εκείνοι που είτε θεωρούν υπερβολικό τον θόρυβο, είτε λένε απλώς πως το «Κοινωνικό Δίλημμα» δεν κομίζει τίποτα νέο.

200787-1-1100-0

«Οι περισσότεροι χρήστες του διαδικτύου τα γνωρίζουν ήδη όλα αυτά που προβάλλονται στο ντοκιμαντέρ. Κάποιοι ίσως το δουν και προβληματιστούν πολύ. Ειδικά οι γονείς. Όμως για την γενιά Ζ και τους millennials όλη αυτή η ιστορία δεν σημαίνει τίποτα. Και δεν θα αλλάξει τις συνήθειές τους», λέει στο CNBC ο Τίμοθι Αρμου, διευθύνων σύμβουλος μιας εταιρίας που προωθεί διαφήμιση μέσω των social media.

Κατά τον Αρμου, όπως και αρκετούς άλλους, η αυτοκρατορία των social media και των τεχνολογικών κολοσσών έχει επιβιώσει από πολλές ανάλογες καταιγίδες στο παρελθόν και θα επιβιώσει και αυτή την φορά.

Οι λάτρεις των… ισολογισμών άλλωστε θυμίζουν πως το κίνημα «Διαγράψτε το Facebook» είναι ενεργό εδώ και χρόνια, αλλά το Facebook στα ίδια χρόνια μετρά σταθερά την αύξηση των κερδών του από τρίμηνο σε τρίμηνο.

Δεν είναι επίσης η πρώτη φορά που το Netflix συγκρούεται με τη Silicon Valley. Πριν από περίπου έναν χρόνο είχε παρουσιάσει ένα ακόμη ντοκιμαντέρ, το “The Great Hack” (Το μεγάλο χακάρισμα) που αφορούσε το σκάνδαλο του Facebook και της Cambridge-Analytica.

Πηγή: economico.gr

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

− 6 = 2