Πολύς λόγος γίνεται και όχι άδικα για τα τσιμέντα που η κυβέρνηση, και πιο συγκεκριμένα η υπουργός πολιτισμού κ. Μενδώνη γέμισε την ακρόπολη.
Πολλές και διάφορες απόψεις έχουν ακουστεί (και γραφτεί), ανάλογα με την οπτική αλλά και το γούστο του καθενός από αυτούς που τις εκφράζουν.
Θα συμφωνήσω προσωπικά με το γεγονός ότι ο χώρος ήταν πολύ δύσκολα προσβάσιμος σε Αμεα, αλλά η δική μου ταπεινή άποψη είναι ότι θα έπρεπε να βρεθεί μια λύση η οποία θα έκανε τον χώρο προσβάσιμο σε Αμεα, χωρίς όμως παράλληλα να γεμίσει τσιμέντο ο τόπος. Ποιος θα ήταν αυτός ο τρόπος; Δεν είμαι εγώ αρμόδια να απαντήσω, πληρώνονται και μάλιστα χρυσοπληρώνονται κάποιοι (σε χρήμα, όχι σε ρεπό για να μη ξεφεύγουμε από τη θλιβερή πραγματικότητα του Χατζηδάκη και των συν αυτώ) για να βρίσκουν τις λύσεις σε τέτοια θέματα.
Η απάντηση του υπουργείου πολιτισμού σχετικά με το θέμα ήταν η εξής: “Το έργο της διάστρωσης των διαδρομών δεν αντιμετωπίζεται ως απλή συντήρηση του υφιστάμενου δικτύου, το οποίο άλλωστε κατασκευάστηκε πριν τουλάχιστον πενήντα χρόνια με τις τότε κατασκευαστικές και επιστημονικές παραδοχές. Είναι τμήμα της μελέτης για την αποκατάσταση των εδαφών του αρχαίου ιερού του ακαδημαϊκού και προέδρου της Επιτροπής Συντήρησης Μνημείων Ακροπόλεως κ. Μανόλη Κορρέ, του αρχιτέκτονα με την πληρέστερη γνώση για το σύνολο των μνημείων επί του Ιερού Βράχου”.
Ο περισσότερος κόσμος πάντως, οι απλοί πολίτες που δεν έχουμε τις γνώσεις του κυρίου Μανόλη Κορρέ, απλά συμφωνούμε στο ότι δεν μας αρέσει η εικόνα της Ακρόπολης που μοιάζει πλέον με υπαίθριο γήπεδο μπάσκετ. Τόσο απλά.
Τις τελευταίες ημέρες και με αφορμή τη φωτογράφιση που θέλει να κάνει ο πασίγνωστος οίκος μόδας Dior στην Ακρόπολη έχει ξεσπάσει μια νέα κόντρα ανάμεσα στην κυβέρνηση, την αντιπολίτευση, τους υποστηρικτές και τους πολέμιους αυτής της ιδέας με ανακοινώσεις εκατέρωθεν, και στη μέση το ΚΑΣ ( Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο) να γνωμοδοτεί εν τέλει υπέρ της φωτογράφισης (λες και υπήρχε περίπτωση να γνωμοδοτήσει ενάντια στη βούληση των πολιτικών του προϊστάμενων).
Απόψεις θα ακουστούν πολλές, όπως και πρόκειται να χυθεί πολύ μελάνι σε έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο, αλλά καλό θα είναι να αρχίσουμε να βλέπουμε και λιγάκι πέρα από τη μύτη μας. Ο Παρθενώνας είναι ένα σπουδαίο μνημείο, από τα σπουδαιότερα στη παγκόσμια ιστορία, αλλά δεν είναι το μοναδικό.
Σε πολλά αντίστοιχα μνημεία έχουν γίνει φωτογραφίσεις ή ακόμη και ταινίες. Προσωπικά έχω ακόμη μνήμες από όταν ήμουν παιδάκι, που τότε ξεκινούσα να ασχολούμαι με τα συστήματα αυτοάμυνας, όταν μου έκανε φοβερά μεγάλη εντύπωση η σκηνή στο Κολοσσαίο της Ρώμης με τον Bruce Lee και τον Chuck Norris να χτυπιούνται με Kung fu μέχρι τελικής πτώσης.
https://www.youtube.com/watch?v=6lGVrJjvQms
Το 2007 ο οίκος μόδας Fendi διάλεξε να κάνει την επίδειξη μόδας του στο Σινικό τείχος (επίσης μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της unesco όπως και ο Παρθενώνας). Άλλες επιδείξεις μόδας σε γνωστά μνημεία είναι στο Αβαείο του Γουέστμινστερ από τον οίκο Gucci (μόλις πέρυσι τον Ιούνιο), στο μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι που έγινε πάλι από τον οίκο Dior και πολλές, πάρα πολλές άλλες, που παρουσιάστηκαν μέχρι και στην όπερα του Σύδνεϋ.
Σε μια χρονική συγκυρία κατά την οποία περιμένουμε κάθε βοήθεια από το εξωτερικό σε οικονομικό επίπεδο, κυρίως μέσω του τουρισμού, αλλά όχι μόνο γιατί η πανδημία έχει αφήσει βαθιά σημάδια σε μια οικονομία που ήταν ήδη σε άθλια κατάσταση μετά από μια δεκαετία μνημονίων, η δική μου γνώμη είναι ότι είναι λιγάκι οξύμωρο για να μη πω χαζό να λέμε ότι σνομπάρουμε τον οίκο Dior ο οποίος εκτός του ότι θα αποτελέσει τη καλύτερη διαφήμιση για τη χώρα στην οποία ζούμε και εργαζόμαστε (ειδικά για τα «χοντρά» πορτοφόλια στα οποία απευθύνεται), πρόκειται όπως μαθαίνω, να συνεργαστεί με Ελληνικούς οίκους μόδας και βιοτεχνίες.
Σε τελική ανάλυση, καλύτερα τα τσιμέντα που έστρωσε η Μενδώνη στην Ακρόπολη να χρησιμεύσουν ως ντεφιλέ ενός τεράστιου οίκου μόδας, παρά να μένουν έτσι και να θυμίζουν υπαίθριο κακοσυντηρημένο γήπεδο μπάσκετ.
Βανέσα Βενέτη – Κοττίκα
Ακολουθήστε το Punked.gr στο Google News για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα μας άρθρα!