Οι κάμερες μπήκαν ξανά σε λειτουργία σε σχεδόν παγκόσμια κλίμακα αλλά οι κινηματογραφιστές καλούνται να δημιουργήσουν ιστορίες που αντανακλούν τη νέα πραγματικότητα: την ύπαρξη του κορωνοϊού. Σε αυτές τις περίεργες μέρες που διανύουμε, οι σεναριογράφοι έχουν να διαχειριστούν έναν ελέφαντα που έχει εγκατασταθεί για τα καλά μέσα στο δωμάτιο, και είναι υπερβολικά μεγάλος για να τον αγνοήσουν.

Οι φετινές ταινίες ευρείας κυκλοφορίας μπορεί να είχαν την τύχη να ολοκλήρωσαν τα γυρίσματά τους πριν το lockdown της άνοιξης, αλλά τώρα αντιμετωπίζουν την ατυχία να παραμείνουν στα συρτάρια των διανομέων μέχρι το 2021, κι αυτό καλώς εχόντων των πραγμάτων. Η νέα σοδειά ταινιών όμως που μπαίνουν τώρα σε παραγωγή, καλούνται να αναγνωρίσουν έναν νέο κόσμο που απαιτεί κοινωνική απόσταση και ατομική προστασία και να προσαρμοστούν σε συνθήκες που δεν είναι τοπικές αλλά ισχύουν σε παγκόσμιο επίπεδο. Το πρώτο blockbuster που παίρνει τη σκυτάλη είναι το “Songbird”, σε παραγωγή του Michael Bay. Εκτυλίσσεται το 2022, σε έναν κόσμο όπου το Λος Αντζελες βρίσκεται σε καραντίνα διάρκειας 200 εβδομάδων εξαιτίας ενός ιού και ένα μικρό ποσοστό ανθρώπων που έχει ανοσία καλείται να διεκπεραιώνει μια σειρά από εργασίες απαραίτητες για να συνεχιστεί η λειτουργία της κοινωνίας. Ο κεντρικός χαρακτήρας είναι ένας κούριερ που έχει σχέση με μια κοπέλα η οποία βρίσκεται κλεισμένη στο σπίτι με τη γιαγιά της. Η ταινία αυτή είναι μία από τις πρώτες που μπήκαν σε παραγωγή μετά το lockdown και το σενάριό της γράφτηκε στην αρχή της περιόδου της πανδημίας όταν ακόμα κανείς δεν ήξερε τι μέλλει γενέσθαι.

Μέσα στο καλοκαίρι κυκλοφόρησε στην streaming πλατφόρμα Shudder που ειδικεύεται στις ταινίες τρόμου, το “Host”, μια ταινία που έκανε μεγάλη εντύπωση παγκοσμίως και παρουσιάζει μία παρέα φίλων που οργανώνει μια σεάνς μέσω Zoom. Το “Host” αποτελείται αποκλειστικά από πλάνα που αντικατοπτρίζουν το layout του Zoom, με τα κάδρα να γυρίζονται παράλληλα στο σπίτι του εκάστοτε ηθοποιού που συμμετείχε στην ταινία. Το “Coastal Elites” του σκηνοθέτη Jay Roach (“Bombshell”, “Meet the Parents”) με πρωταγωνίστριες τις Bette Midler και Sarah Paulson, θα παρουσιάζει τη ζωή πέντε ανθρώπων που προσαρμόζονται σε έναν μετα-πανδημικό κόσμο, ενώ ο σκηνοθέτης Ben Wheatley (“Rebecca”) χαρακτηρίζει τη νέα του ταινία με τίτλο “The Growing Green” ως ένα ‘post-Covid horror’. Στην τηλεόραση, στην επερχόμενη 17η σεζόν του “Grey’s Anatomy”, ο κορωνοϊός θα αποτελεί βασικό στοιχείο της πλοκής.

Οπως δήλωσε μέσω ίντερνετ ο σεναριογράφος John August (“Aladdin”, “Big Fish”), ο οποίος αυτή τη στιγμή εργάζεται πάνω στην κωμωδία “Upstate” με τον Ryan Reynolds για το Netflix, «το 2020 θα είναι ένα τεράστιο σαμαράκι στο δρόμο της κουλτούρας, όπως η 11η Σεπτεμβρίου ή κάποιος μεγάλος πόλεμος, όπου ακόμα κι αν η ταινία σου δεν αφορά ευθέως τον κορωνοϊό, θα πρέπει να αναγνωρίζεις ότι έχει συμβεί μέσα στο σύμπαν της ιστορίας σου. Αν το “Marriage Story” του Noah Baumbach γυριζόταν σήμερα, θα ήταν περίεργο να μην αναφέρεσαι στο ότι αυτή η οικογένεια πέρασε αυτή την δυσκολία, ότι ο χαρακτήρας του Adam Driver που είναι θεατρικός σκηνοθέτης δεν επηρεάστηκε από όλο αυτό». Οπως συμπληρώνει ο Ben Wheatley, «υπάρχουν όλες αυτές οι ταινίες που είναι σύγχρονες και όμως μοιάζουν σαν να γυρίστηκαν εκατό χρόνια πριν επειδή δεν περιέχουν καμία αναφορά σε κάτι που συνέβη σε όλους παγκοσμίως».

Οπως οι ταινίες για το Βιετνάμ λειτουργούσαν σαν ένα μέσο κάθαρσης για τον Αμερικανό θεατή, έτσι και η δημιουργία ταινιών που δεν κρύβονται από την ύπαρξη του κορωνοϊού, ενδεχομένως να βοηθήσει την κοινωνία να αντιμετωπίσει αυτή τη νέα πραγματικότητα. Αλλωστε είναι η μοναδική φορά στην περίοδο της δικής μας ζωής που ο κόσμος αντιμετωπίζει κάτι σε τέτοιο συλλογικό επίπεδο. Ο κόσμος μας έχει γυρίσει σελίδα και οι ταινίες είναι έτοιμες να αντιδράσουν στις οθόνες μας.

Ορέστης Μαλτέζος

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

51 − = 44