Η Εκκεντρική Πορεία του Klaus Nomi

Date:

Γεννημένος στη γερμανική πολιτεία της Βαυαρίας το 1944, ο Klaus Nomi μετοίκησε στη Νέα Υόρκη στην ηλικία των 28 ετών, όπου και συντηρούνταν δουλεύοντας στο θέατρο αλλά και ως ζαχαροπλάστης. Μέχρι το 1978 είχε αναμιχθεί με την καλλιτεχνική σκηνή του East Village και είχε κάνει την πρώτη του μεγάλη δουλειά εκτελώντας μια άρια ντυμένος με στολή αστροναύτη στα πλαίσια του δρώμενου New Wave Vaudeville. Το πρόσωπό του ήταν μακιγιαρισμένο με λευκή πούδρα και μαύρο eyeliner, τα μαλλιά του ένας συνδυασμός αχτένιστου και επιτηδευμένου.

fde9e8eac381938f90e286eb05aa24a6

Ο Klaus Nomi αυτοπροσδιοριζόταν ως εξωγήινος, και για να είμαστε ειλικρινείς, έμοιαζε κιόλας.

gjkhkΟ Nomi εξέλιξε την σκηνική του περσόνα περαιτέρω τον επόμενο χρόνο, όταν έπαιξε με τον David Bowie στην εκπομπή Saturday Night Live. Το επεισόδιο παίχτηκε στις 15 Δεκεμβρίου 1979 και ο Bowie – πλαισιωμένος από τον Klaus και έναν άλλο Νεοϋορκέζο καλλιτέχνη, τον Joey Arias – έπαιξε τρία τραγούδια τα οποία κατέληξαν να είναι σημεία-σταθμοί της καριέρας του. Το new wave ήταν το είδος της ημέρας, κι ο Bowie ήταν μέσα στα πράγματα. Ήταν η κατάλληλη στιγμή για να είσαι (πιο) παράξενος κι η εκκεντρική αισθητική του Klaus ήταν ίσως η μεγαλύτερη ώθηση για την είσοδο του Bowie στον κόσμο εκείνο.

Ήταν μια αμοιβαία ευεργετική σχέση που κράτησε μόνο ένα απόγευμα. Ο Klaus ερωτεύθηκε το τεράστιο πλαστικό σμόκιν που ο Bowie φόρεσε στην παράσταση και αργότερα το υιοθέτησε. Ακόμη, η δουλειά αυτή του προσέφερε ένα συμβόλαιο με την RCA, τη δισκογραφική του Bowie. Όσο για τον ίδιο τον Bowie, είχε βρει μια νέα μούσα, αλλά η λατρεία ήταν εξ αποστάσεως. Πεπεισμένος ότι ο Bowie θα υλοποιούσε μια νεφελώδη υπόσχεση για συνεργασία μετά την πρώτη και τελευταία τους κοινή παρουσία επί σκηνής, ο Klaus περίμενε το τηλεφώνημα. Το τηλέφωνό του δεν χτύπησε ποτέ.

klaus_nomiΠαρόλα αυτά, ο Klaus Nomi κατέληξε να αφήσει το δικό του στίγμα. Ήταν βαθιά ριζωμένος στην όπερα, έχοντας δουλέψει ως ταξιθέτης στην οπερατική εταιρεία Deutsche Oper στη Γερμανία, καθώς και έχοντας περιστασιακά εκτελέσει άριες στο γκέι κλαμπ-ορόσημο του Βερολίνου, το Kleist-Casino.  Η εκκολαπτόμενη καλλιτεχνική σκηνή της Νέας Υόρκης έδενε τέλεια με τον ήχο του Nomi. Δεν ήταν ασυνήθιστο για τον Jean-Michel Basquiat ή τον Keith Haring να ανεβαίνουν στη σκηνή ενώ ο Klaus έπαιζε μια σειρά από επιτυχίες, κυρίως τον προσωπικό του ύμνο “The Nomi Song”. Η συνταγή του ήταν σταθερή αλλά όχι τυποποιημένη. Κάθε τραγούδι περιείχε δραματικά ανεβοκατεβάσματα στις οκτάβες, όπου ο Klaus πέρναγε από τις ψηλότερες στις χαμηλότερες νότες αβίαστα. Τίναζε τα χέρια του σπασμωδικά με κάθε αλλαγή νότας και γούρλωνε τα μάτια κάθε φορά που πλησίαζε υψηλές οκτάβες.

Η παραγωγή των τραγουδιών του ήταν πάντα έντονα συνθετική και θεατρική. Το πλαστικό σμόκιν έγινε η χαρακτηριστική του ενδυμασία και κατέληξε να βγάλει δύο άλμπουμ – το ομώνυμο άλμπουμ “Klaus Nomi” το 1981 και το “Simple Man” το επόμενο έτος. Απεβίωσε στις 6 Αυγούστου 1983 μετά από επιπλοκές λόγω AIDS, μια από τις πρώτες προσωπικότητες που υπέκυψαν στη νόσο αυτή. Οι στάχτες του σκορπίστηκαν πάνω από τη Νέα Υόρκη.

Share post:

LATEST

MUSTS

Πέθανε ο Κωνσταντίνος Τζούμας σε ηλικία 78 ετών

Απεβίωσε σήμερα, Σάββατο σε ηλικία 78 ετών ο Κωνσταντίνος Τζούμας,...

‘Oλα όσα μας έταξε το Disney + (Ταινίες Ορόσημα)

Στις 14 Ιουλίου 2022, ήρθε (μετά από αρκετές καθυστερήσεις)...

Πόσες διασκευές του “Enjoy The Silence” είμαστε ικανοί να αντέξουμε;

Αγαπάμε ίσως και λατρεύουμε Depeche Mode! Το συγκρότημα από...
Punked