Η Dolly Vara, η rapper που τον τελευταίο χρόνο έχει φέρει τα πάνω κάτω στην εγχώρια queer μουσική και nightlife με τα ραπ/τραπ ξεσηκωτικα beats και το χαρακτηριστικό της αψεγάδιαστο και άγριο flow, παραχωρεί την πρώτη της συνέντευξη στην Άτοσσα και μας βάζει στο δαιμονικό φεμ, γεμάτο sex, drugs and fuck’em all σύμπαν της.
Έχουμε την τιμή να μας παραχωρείς την πρώτη σου συνέντευξη! Θα ήθελες να μας συστηθείς;
Είμαι η Dolly Vara, η CEO της Muniversal Productions.
Πώς προσδιοριζεις τη μουσική σου;
Daemonic femme rap – ένας συνδυασμός αρχέτυπης pop με novelty hip-hop και trap στοιχεία. Ο καλύτερος συνδυασμός δηλαδή.
Τί σε εμπνέει; ποιες είναι οι βασικές πηγές αναφοράς σου;
Οι εκκεντρικοί MCs, οι ασπρόμαυρες ταινίες και η καθημερινότητα. Η μουσική μου χαρακτηρίζεται από απλές, μελωδικές, γαλήνιες ιστορίες που σκιαγραφούν την υποκειμενική μου πραγματικότητα.
Ποια στοιχεία συνθέτουν την Dolly Vara ως περσόνα;
Ο θυμός, η καύλα και η εκδίκηση. Είναι εγκόσμια αλλά και τελείως εξωγήινη προσωπικότητα. Είναι δύσκολο να την προσδιορίσω, γιατί είναι σύνθετη και συνεχώς μεταμορφώνεται. Ταυτόχρονα είναι όμως κι ένα πασπαρτού. Πιστεύω ότι όλα είμαστε Dolly, λίγο ή πολύ.
Τί θέλεις να επικοινωνήσεις μέσα απο τη μουσική σου;
Δεν μ’ αρέσει πολύ να εξηγώ τη μουσική μου. Είναι και τόσο αυτο-αναφορική που δεν χρειάζεται. Εντούτοις μπορώ να πω ότι πέρασα από πολλά σκατά στη ζωή μου – όπως και πολλοί σαν εμένα – και με αυτόν το τρόπο ήθελα να νιώσω άνετα σε αυτό το σώμα, με αυτή τη φωνή και απ’ αυτό το point of view. Η ιστορία της Dolly είναι μια ιστορία απελευθέρωσης. Πολλοί λένε πως η Dolly είναι απολιτίκ, ότι είναι όλο ένα πανηγύρι. Έχοντας όμως απαλλαχθεί από οποιεσδήποτε ενοχές μπορεί να φέρει το entertainment, θεωρώ ξεκάθαρο ότι πρόκειται για ένα μεγάλο πολιτικό statement μιας αδερφής που ραπάρει για το σεξ της, για την κοινότητά της, και για τη δύναμή που της προσφέρει η αυτοπραγμάτωσή της. Και το κάνω και καλά!
Βαρεθήκαμε τη ματσίλα στην ελληνική ραπ, είτε στη mainstream είτε στα πιο alternative. Ήθελα να μεταφέρω στη μουσική μου την αυτοπεποίθηση που μου έδωσε η ραπ από τότε που ήρθα πρώτη φορά σε επαφή μαζί της.
Δεν μπορώ άλλα πένθιμα ραπ εμβατήρια για την αστική αποξένωση, ούτε άλλα ετεροκανονικά anthems για την ενίσχυση του male dominance. Καιρός για κάτι άλλο. Καιρός για αντεπίθεση.
Υπάρχει κάποιο τραγούδι σου που να έχει ειδική σημασία για σένα;
Το Mood. Το βρίσκω ένα υποδειγματικό τραγούδι για πρώτη γνωριμία. Σίγουρα και το No.1 Rap Dolly, που φάνηκε να έκανε και το μεγαλύτερο impact. Πρόκειται για ένα anthemic κομμάτι, ένα ισχυρό statement. Για τεχνικούς, όμως, λόγους, είμαι πολύ περήφανη για την κατασκευή του Sailor Moona.
Ποια είναι η γνώμη σου για την ύπαρξη του queer rap στο ελληνικό συγκείμενο;
Δυστυχώς δεν υπάρχει queer rap στην Ελλάδα. Έχουν υπάρξει acts με LGBT+ περιεχόμενο, αλλά αυτό από μόνο του δεν τα καθιστά ‘queer rap’. Το queerness στη hip hop έχει πολύ ιδιαίτερο αισθητικό περιεχόμενο: είναι ανατρεπτικό, προσβλητικό, αηδιαστικό. Στην ουσία, ο όρος ‘queer rap’ είναι μια συνεκδοχή για ραπ κομμάτια που καθορίζεται από το queerness των καλλιτεχνών τους. Εάν δεν διαχωρίσουμε την queer αισθητική από την ‘queer rap’, τα πράγματα γίνονται ένας αχταρμάς. Ως εκ τούτου, είναι πολύ σπάνιο να συναντήσεις ουσιαστικά queer hip-hop μουσική, ειδικά στην Ελλάδα όπου τα πράγματα είναι λίγο πιο συγκεχυμένα.
Πώς σου φαίνεται η εμπειρία του να ραπαρεις live;
Το live καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από το κοινό του. Δεν γούσταρα σε όλα μου τα live, όπως είναι φυσικό, αλλά όταν τα vibes από το κοινό είναι καλά, το συναίσθημα είναι γαμάτο. Σίγουρα όμως, δεν αντιμετωπίζω τα live μου σαν συναυλίες. Θέλω τα live μου να είναι raves, ένα μεγάλο πάρτι με την Βάρα.
Ποιους θα διάλεγες εναντίον σου σε ένα freestyle rap battle απο την ελληνική ραπ/τραπ σκηνή;
Τους ghostwriters.
Πώς θα ήθελες να εξελιχθεί η Dolly Vara;
Ετοιμάζονται πολλά νέα κομμάτια, ένα mixtape και σιγά σιγά το LP. Στο τέλος, όμως, η ουσία είναι ότι η ανθρώπινη ιστορία θα έχει τρία πρόσωπα να θυμάται με το όνομα Dolly: την Dolly Parton, την Dolly το πρόβατο, κι εμένα, την κερασφόρο οχιά.
Atossa