#SEOlesbienne, το hashtag που έκανε το Google να αλλάξει τον αλγόριθμό του

Μια επικοινωνιακή σύμβουλος από τη Γαλλία, η Fanchon Mayaudon-Nehlig, δημιούργησε το hashtag #SEOlesbienne με σκοπό να σταματήσει το Google να εμφανίζει υλικό πορνογραφικού περιεχομένου σαν αποτέλεσμα στη λέξη “λεσβία”.

Στα πλαίσια της καμπάνιας αυτής, η Mayaudon-Nehlig συνεργάστηκε με ειδικούς πάνω στο SEO (Search Engine Optimization = Βελτιστοποίηση Μηχανών Αναζήτησης) δημιουργώντας την ακτιβιστική ομάδα SEO Lesbienne μαζί με τη σύζυγό της. Οπως είπε η ίδια, πρόσφατα στη Γαλλία ξεκίνησε μια συζήτηση στα mainstream media γύρω από τις λεσβίες, και σύντομα η ίδια αντιλήφθηκε την έντονη σεξουαλικοποίηση που συνοδεύει αυτή τη λέξη. Συγκεκριμένα ανέφερε πως η σύζυγός της τής εξομολογήθηκε πως δεν αισθάνεται άνετα να προφέρει τη λέξη “λεσβία” σε εξωτερικό χώρο, ενώ πως και η ίδια θυμήθηκε την έκπληξη που ένιωσε στην εφηβεία της όταν είχε πληκτρολογήσει διακριτικά τη λέξη “λεσβία” στο Google. «Δεν ήθελα να γίνω πορνοστάρ, αλλά το Google φαίνεται πως πίστευε ότι αυτή ήταν η μόνη μου επιλογή!»

Το hashtag #SEOlesbienne ξεκίνησε τον Απρίλιο και η Mayaudon-Nehlig ήξερε πως ήταν εφικτό να προκαλέσει κάποια αλλαγή στη μηχανή αναζήτησης, καθώς στο παρελθόν η Google είχε αλλάξει τον αλγόριθμό της για τη λέξη “chatte” (η γαλλική λέξη για τη “γάτα”) ώστε να μην εμφανίζει εικόνες από αιδοία. Πριν λίγες μέρες, το γαλλικό Google ανακοίνωσε πως άλλαξε τον αλγόριθμό του και πλέον δεν θα εμφανίζει πορνό στη λέξη “lesbienne”. Προς το παρόν, η αλλαγή έχει γίνει μόνο για τη γαλλική λέξη, αλλά όπως δήλωσαν, σκοπεύουν να επεκτείνουν τις αλλαγές ώστε να καλύπτουν τη λέξη “λεσβία” σε όλες τις γλώσσες.

Ορέστης Μαλτέζος

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

− 4 = 6