3+1 λόγοι για να κοιτάξεις τώρα τον εαυτό σου στον καθρέφτη

Η διαδεδομένη άποψη για τους καθρέφτες είναι ότι συσχετίζονται με ματαιοδοξία και ναρκισσισμό. Αλλά στην καθημερινή ζωή πολλοί άνθρωποι αποφεύγουν να κοιτάνε τον εαυτό τους στον καθρέφτη και συνήθως ρίχνουν μια γρήγορη ματιά. Στόχος είναι να μην ενεργοποιήσουν τις δικές τους σκέψεις για την εμφάνισή τους.

Είμαστε προγραμματισμένοι να συγκρίνουμε την φυσική μας εικόνα με τα ιδανικά και τα πρότυπα που υπάρχουν. Με αυτόν τον τρόπο χρησιμοποιούμε συνήθως τον καθρέφτη μας. Αλλά είτε τους χρησιμοποιούμε, είτε όχι, οι καθρέφτες και γενικότερα οι επιφάνειες αντανάκλασης παίζουν έναν σημαντικό ρόλο στην ψυχολογική και συναισθηματική λειτουργία μας. Μην ξεχνάς! Κοίταξε τον εαυτό σου στον καθρέφτη και θα αλλάξεις την ζωή σου.

Σύμφωνα με έρευνες, αυτά είναι τα τρία ευρήματα έρευνας από την ψυχολογία και την νευροεπιστήμη για το πώς οι καθρέφτες και οι επιφάνειες αντανάκλασης υποστηρίζουν την ψυχολογική μας ευημερία.

Ο αντικατοπτρισμός μας βοηθάει να αναπτύξουμε την αίσθηση του εαυτού μας

Τα κάτοπτρα χρησιμοποιούνται για να δοκιμαστεί η αυτογνωσία σε ανθρώπους και ζώα.  Οι ερευνητές συμπεραίνουν ότι εάν το υποκείμενο μπορεί να αναγνωρίσει την εικόνα στον καθρέφτη, τότε έχει αναπτύξει μια γνωστική αίσθηση του εαυτού του. Τα παιδιά μαθαίνουν να αναγνωρίζουν τον εαυτό τους στον καθρέφτη περίπου στον ενάμιση χρόνο της ζωής τους. Πριν απ’ αυτό, βλέπουν ότι η αντανάκλασή τους στον καθρέφτη είναι ένα άλλο μωρό που θέλουν να παίξουν ή κάτι παράξενο και ύποπτο. Αλλά μόλις φτάσουν στον ενάμιση χρόνο ζωής αναγνωρίζουν τον εαυτό τους.

Στην πραγματικότητα, αναπτύσσουμε την αίσθηση του πώς είμαστε μέσω των πρώιμων αλληλεπιδράσεων που έχουμε. Σε αυτές τις πρώιμες αλληλεπιδράσεις τα μωρά μιμούνται ή αντικατροπτίζουν τις κινήσεις και τις εκφράσεις των ατόμων που φροντίζουν το μωρό.

Οι αντικατοπτρισμοί μας επιτρέπουν να αλλάξουμε την προοπτική μας

Μια κλασική παραλλαγή της μελέτης αυτοπροσδιορισμού περιλαμβάνει την τοποθέτηση μιας βούλας στο μέτωπο ενός ατόμου ενώ κοιμάται ή αλλιώς όταν δεν το ξέρει. Το υποκείμενο (άνθρωπος ή ζώο) θα προσπαθήσει να σκουπίσει το σημείο, όχι από τον καθρέφτη, αλλά από το δικό του μέτωπο, δείχνοντας με αυτό τον τρόπο ότι ξέρουν ότι ο καθρέφτης είναι η δική τους αντανάκλαση.

Και οι άνθρωποι και τα ζώα θα δείξουν επίσης σημάδια αμηχανίας μόλις δουν το σημαδάκι. Με αυτό τον τρόπο υποδηλώνεται ότι όλοι μας νοιαζόμαστε για το πώς μας βλέπουν οι άλλοι.

Ως ενήλικες, πολλοί από εμάς έχουμε την τάση να το παρακάνουμε, αφού γινόμαστε σκληροί επικριτές του εαυτού μας. Ενώ οι περισσότεροι άνθρωποι είναι ελαφρώς επικριτικοί, περίπου το 1% του πληθυσμού έχει σωματική δυσμορική διαταραχή, διαταραχή ψυχικής υγείας που χαρακτηρίζεται με εμμονή με ένα ή περισσότερα μέρη του σώματος, η οποία προκαλεί έντονη δυσφορία η οποία παρεμβαίνει στην καθημερινή λειτουργία.

Το πώς βλέπεις τον εαυτό σου στον καθρέφτη κάνει όλη την διαφορά αφού μπορεί να σε κάνει να νιώσεις καλύτερα ή και χειρότερα. Ο καθρέφτης μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αυστηρή αυτοκριτική του εαυτού μας. Αλλά επίσης μπορεί να οδηγήσει σε άσχημη συμπεριφορά προς τον εαυτό μας.

Έτσι, κοιτάζοντας με καλοπροαίρετη πρόθεση μπορεί να μειώσει το άγχος, ενώ το αντίθετο μπορεί να επιτρέψει να πάθεις αμόκ.

Οι αντικατοπτρισμοί μας κάνουν λιγότερο κοινωνικά αμήχανους

Χρησιμοποιούμε τον καθρέφτη για τον ίδιο λόγο που επικοινωνούμε: για να δούμε ποιοι είμαστε και τι βιώνουμε αυτή τη στιγμή. Μια γρήγορη ματιά στον καθρέφτη επιβεβαιώνει την αίσθηση του εαυτού μας. Οι καθρέφτες μας βοηθούν να ρυθμίσουμε τα συναισθήματά μας και να συγχρονίσουμε τους εαυτούς μας με τους άλλους.

Οι καθρέφτες προσομοιώνουν τις επαφές πρόσωπο με πρόσωπο με τους άλλους.

Τα άτομα με κοινωνικό άγχος συχνά έχουν αδυναμία να αναγνωρίσουν τα συναισθήματά τους. Είναι λογικό διότι δαπανούν λιγότερο χρόνο στις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις, χάνουν την πρόσωπο με πρόσωπο επικοινωνία, που θα τους βοηθήσει να είναι πιο ευαισθητοποιημένοι και να ρυθμίσουν καλύτερα τα συναισθήματά τους.

Με τον αντικατοπτρισμό ανεβάζεις την αυτοπεποίθησή σου

Η συνήθεια είναι ένα πολύ μεγάλο ζήτημα στην ζωή ενός ανθρώπου. Είναι απλό. Κοίτα τον εαυτό σου στον καθρέφτη και πες του θετικά πράγματα. Με αυτό τον τρόπο θα μπορέσεις να ακυρώσεις όλα τα άσχημα πράγματα που έχουν πει για σένα κατά πρόσωπο. Με αυτή την απλή μέθοδο θα μπορέσεις να αυξήσεις την αυτοπεποίθησή σου και να αφήσεις τις κακές εμπειρίες στο παρελθόν.

Μια γρήγορη ματιά στον καθρέφτη μπορεί να κάνει περισσότερα απ’ ό,τι μπορείτε να συνειδητοποιήσετε. Εάν δεν νιώθεις ο εαυτός σου σήμερα, σκέψου να αφιερώσεις χρόνο μπροστά από τον καθρέφτη.

Πηγή: ipop.gr

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

4 + 1 =