Μπορεί το στερεότυπο να φέρνει στο μυαλό μας κυρίως αντρικές φιγούρες, όπως τον Johnny Rotten και τον Joey Ramone, παρόλα αυτά γυναίκες όπως η Debbie Harry, η Joan Jett, και η Siouxsie Sioux, αποτελούν μερικές από τις πρωτοπόρους του κινήματος, κερδίζοντας επάξια τη θέση τους στο πάνθεον της παγκόσμιας μουσικής σκηνής.

Πέρα όμως από τη μουσική, η punk rock σκηνή ξεχώρισε για το ιδιαίτερο στύλ της. Στη δεκαετία ’70 – ’80 έπαιζε πολύ μεγάλο ρόλο η συμπεριφορά και το ύφος του καλλιτέχνη. Τα δερμάτινα μπουφάν, τα εφαρμοστά παντελόνια και το έντονο βάψιμο έκαναν ακόμα και τους πιο απατητικούς φωτογράφους, να αναζητούν τις μούσες τους μέσα σε σκηνές και καμαρίνια. Οι παρακάτω έζησαν ίσως πολλά από αυτά, που βλέπουμε μόνο στις ταινίες.

Brad Elterman

Joan Jett

Οι φωτογραφίες του Brad Elterman αντικατοπτρίζουν το στυλ της δεκαετίας 70-80. Παρόλο που ο θεατής αντιλαμβάνεται έναν αδιάκριτο φωτογράφο, η πραγματική αισθητική βρίσκεται στην οικειότητα του, με το εκάστοτε μοντέλο του. Ο Elterman ξεκίνησε σαν ένας ατίθασος έφηβος με ιδιαίτερο πάθος για τη μουσική, όπου πολλές φορές δεν μπορούσε να ξεχωρίσει κανείς αν ήταν ένας επαγγελματίας φωτογράφος, ή απλά ένας ιδιαίτερος φαν. Αυτό διακρίνεται σε πολλές φωτογραφίες όπου πρωταγωνιστεί η Joan Jett. Με το έντονο μαύρο μακιγιάζ στα μάτια, το δερμάτινο μπουφάν και τις κονκάρδες επάνω της, κέρδιζε μονίμως το ενδιαφέρον του. Ακολούθησε την ίδια μαζί με το συγκρότημα της σε αρκετές συναυλίες τους και από τη δουλειά του, κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί ότι ήταν παρών από την πιο απλή στιγμή στο ξενοδοχείο μαζί τους, μέχρι και τη στιγμή του μεγάλου χαμού επάνω στη σκηνή.

Ray Stevenson

Photo by Ray Stevenson, courtesy of the artist.

Το 1960 ο Ray Stevenson έβγαζε φωτογραφία τους μεγαλύτερους σταρ της εποχής όπως τον Jimi Hendrix και τον David Bowie, μέχρι που ξεκίνησε να δουλεύει σαν επαγγελματίας στο BBC. Στα μέσα όμως της δεκαετίας του ’70 ο αδερφός του, μάνατζερ των Sex Pistols και των Siouxsie and the Banshees, του σύστησε την Punk σκηνή. Οι κοντινές φωτογραφίες της Siouxsie Sioux, έδιναν άμεσα στον θεατή μια ματιά στην έντονη ζωή της. Είτε πάνω στη σκηνή, είτε απλά φτιάχνοντας της βαλίτσα της ο Stevenson ήταν εκεί να αποθανατίσει τη στιγμή. Για την Sioux η Punk Rock δεν είχε να κάνει μόνο με την παρουσία της στην σκηνή, αλλά και με την εικόνας της μπροστά στην κάμερα. “Στεναχωριόταν αν δεν την έβγαζα φωτογραφίες” λέει χαρακτηριστικά ο ίδιος. “Είχε κάνει τόσο κόπο να ετοιμαστεί για να βγεί στη σκηνή, οπότε αν δεν την έβγαζα φωτογραφία ήταν σαν προσβολή για εκείνη”.

Chris Stein

Debbie ShadesΣαν ιδρυτικό μέλος των Blondie, o Chris Stein είχε πρόσβαση στον κόσμο της μοναδικής Debbie Harry. Δεν ήταν μόνο συνάδελφοι αλλά και μαζί στη ζωή, όπότε με την κάμερα του στο χέρι αποθανάτιζε την καθημερινότητα της με κάθε ευκαιρία. Χάρη στις φωτογραφίες του η Harry έγινε ένα από τα δημοφιλή πρόσωπα της punk και fashion icon.

Jim Jocoy 

3Πρίν την έκδοση του βιβλίου του το 2002, ο Jim Jocoy δεν είχε αγγίξει την κάμερα του για 20 ολόκληρα χρόνια. Ξεκίνησε να ασχολείται με την Punk σκηνή του 1970 όταν ήταν ακόμα φοιτητής. Αφού τα παράτησε, είχε ξεκινήσει να δουλεύει σε ένα φωτοτυπικό τα πρωινά, ενώ τα βράδια, έπαιρνε την κάμερα του και τρύπωνε σε όποια punk σκηνή εβρισκε μπροστά του. Οι φωτογραφίες του αφορούν κυρίως μεμονωμένα μοντέλα τα οποία μπορεί να πετύχαινε τυχαία σε κάποια από τις εξόδους του. Το βιβλίο του με τίτλο, We’re Desperate είναι κατά κάποιο τρόπο ένα αφιέρωμα εκείνης της εποχής, στις γυναίκες της punk σκηνής.

Πηγή: artsy.net