Τι σημαίνουν οι εφιάλτες και πώς θα τους σταματήσουμε

Οι ειδικοί ερμηνεύουν τα όνειρα ως «τις ιστορίες που λέει ο εγκέφαλος όταν κοιμόμαστε – μια συλλογή από εικόνες, συναισθήματα και αναμνήσεις που προκύπτουν παρά τη θέλησή μας κατά τη διάρκεια του υπνου REM (γρήγορων κινήσεων των ματιών)».

Ωστόσο, τα όνειρα που βλέπουμε δεν είναι πάντα ευχάριστα και συχνά αφήνουν μια περίεργη διάθεση όταν ξυπνήσουμε. Επιπλέον, οι εφιάλτες μπορεί να επιστρέφουν τακτικά στον ύπνο, τις περισσότερες φορές είναι αβλαβείς, όμως οι ειδικοί πιστεύουν ότι αυτού του είδους τα όνειρα μεταφέρουν κάποιο μήνυμα. Τι πραγματικά σημαίνουν οι εφιάλτες και πώς θα τους σταματήσουμε;

«Ο εφιάλτης συνδέεται με την καθημερινότητα και παρουσιάζει μια δυσάρεστη κατάσταση στη ζωή μας. Ο εφιάλτης που επιστρέφει πολλές φορές είναι υποσυνείδητο και μεταφράζει είτε μια δυσκολία στη ζωή ή ένα μοτίβο συμπεριφοράς που οδηγεί σε μια κατάσταση που επανέρχεται», εξηγεί στην Αμερικανική έκδοση της HuffPost η αναλύτρια ονείρων Λόρι Λόουενμπεργκ.

Τα περισσότερα όνειρα δεν αντικατοπτρίζουν μια αλήθεια, όμως μπορεί να δούμε σύμβολα ή πρόσωπα που μας βοηθούν να αποκωδικοποιήσουμε αυτά που θα παρουσιαστούν. «Για παράδειγμα, αν διατηρείτε σχέσεις με τοξικούς ανθρώπους, πιθανόν να βλέπετε φίδια στο όνειρο. Επίσης αν αποφεύγετε τις διαφωνίες ή τα προβλήματα παρά να τα αντιμετωπίζετε, τότε θα ονειρεύεστε ότι σας κυνηγούν», λέει η Λόουενμπεργκ.

Ακόμα και οι αρνητικές σκέψεις ή η χαμηλή αυτοεκτίμηση επηρεάζουν τα όνειρα σε μεγάλο βαθμό. Μάλιστα όσο συνεχίζουμε να σκεφτόμαστε ότι δεν μας αγαπούν, δεν αξίζουμε ή δεν είμαστε αρκετοί, τότε τα όνειρα γίνονται ακόμα πιο τρομακτικά, λένε οι ειδικοί.

Τέλος, η πιο κοινή αιτία που προκαλεί εφιάλτες είναι το τραύμα. Οι μετατραυματικοί εφιάλτες είναι γεγονός.

Πώς θα σταματήσουμε τους εφιάλτες

Για να αποφύγουμε τους εφιάλτες και συνεπώς τον άσχημο ύπνο, αρχικά πρέπει να προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε τον λόγο που κρύβετε πίσω από αυτούς , λέει ο Αντονι Φρέιρ, ειδικός στην απευαισθητοποίηση της κίνησης των ματιών και ιδρυτής του Κέντρου Ψυχικής Υγείας «The Soho Center».

Αν οι εφιάλτες έχουν ένταση, τότε αυτές είναι μερικές από τις συνήθειες που πρέπει να ακολουθήσουμε:

  • Να γράψουμε σε ένα ημερολόγιο τους εφιάλτες και τις καθημερινές εμπειρίες. Με αυτόν τον τρόπο, θα «ενώσουμε τις τελείες και να εξασφαλίσουμε ένα τέλος
  • Να αλλάξουμε το τέλος του ονείρου. Ο Λόουενμπεργκ προτείνει να δώσουμε ένα άλλο τέλος στο όνειρο, όταν είμαστε ξύπνιοι. «Καταγράψτε όσες λεπτομέρειες του εφιάλτη μπορείτε. Οταν φτάσετε στο πιο τρομακτικό σημείο του εφιάλτη, ξαναγράψτε το»
  • Να αποφύγουμε τις οθόνες πριν τον ύπνο. «Οι ώρες μπροστά στην τηλεόραση ή τις οθόνες γενικότερα πριν τον ύπνο, έχουν ως αποτέλεσμα να ονειρευτείτε μια διαφορετική εκδοχή των προβλημάτων που αντιμετωπίζετε στην προσωπική ή την επαγγελματική ζωή. Οπότε αποφύγετε την οθόνη οπωσδήποτε μια ώρα πριν τον ύπνο, διαφορετικά θα είστε σε υπερένταση».

Αν παρόλα αυτά, οι εφιάλτες συνεχίζονται, θα ήταν χρήσιμη η άποψη του γιατρού.

Πηγή: huffingtonpost.gr

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

52 + = 55