Πως να φτιάξεις το ΜοΥδ της ημέρας σου

Κάνε αρχικά στον εαυτό σου την ερώτηση: Τι συναισθήματα νιώθω σήμερα; Είμαι χαρούμενος/η; Θλιμμένος/η; Γιατί έχω νεύρα;

Είναι πολύ εύκολο να θυμηθείς την συναισθηματική σου κατάσταση το τελευταίο 24ωρο, σε τι κατάσταση βρισκόσουν όμως χθές ή την προηγούμενη εβδομάδα; Αρχίζει να γίνεται ολοένα και πιο δύσκολο, οπότε ας μην μπω καν στη διαδικασία να σε ρωτήσω για τον προηγούμενο μήνα.

jul16_21_hbr_moodΤα συναισθήματα μας, μας επηρεάζουν κάθε δευτερόλεπτο. Αν έχεις άγχος στη δουλειά, είναι πολύ πιθανότερο να κάνεις λάθη παρά να νιώσεις παραγωγικός/ή. Όταν βρίσκεσαι σε σύγχιση χωρίς να γνωρίζεις ιδιαίτερα το λόγο, χάνεις το κίνητρο σου και δεν πρόκειται ποτέ να λύσεις ή να βελτιώσεις αυτή την κατάσταση.

Τα συναισθήματα πρέπει να προσεγγίζονται όπως το χρήμα.

Οι άνθρωποι δίνουν στα χρήματα τόσο μεγάλη σημασία που αφήνουν πίσω τυχόν αρνητικά συναισθήματα που νιώθουν εκείνη τη στιγμή. Όταν έχουμε λιγότερα χρήματα από όσα χρειαζόμαστε, θα πρέπει αυτόματα να κάνουμε περικοπές και να προσαρμοστούμε με όσα έχουμε εκείνη τη στιγμή.

Έτσι λοιπόν θα πρέπει να προσεγγίζουμε και τα συναιθήματα μας. Πρέπει να δίνουμε σημασία σε όσα νιώθουμε, να γνωρίζουμε το γιατί ή τι τα προκάλεσε και με αυτό τον τρόπο, θα μπορούμε να έχουμε σαφώς μια καλύτερη αντιμετώπιση των προβλημάτων μας.

3 πράγματα που θα πρέπει να σημειώνεις καθημερινά.

  • Τα γενικότερα συναισθήματα σου
  • Όλα όσα έγιναν κατά τη διάρκεια της ημέρας
  • Το σύνδεσμο ανάμεσα στα συναισθήματα και σε όλα όσα συνέβησαν

Ίσως παρατηρείς αρκετές ψυχολογικές διακυμάνσεις ανα ημέρες και είναι απολύτως φυσιολογικό. Εξάλλου είμαστε άνθρωποι και είναι πολύ δύσκολο να ελέγξουμε τι μας συμβαίνει και πως ανταποκρινόμαστε ως προς αυτό.

mood_swing_21ecbb86ab0a2cf8821bbea104b86726bec21e03_s900_c85Είναι λοιπόν λογικό να μην βρισκόμαστε διαρκώς σε μια χαρούμενη συναισθηματική κατάσταση, οπότε δεν χρειάζεται να πιέζεις συνεχώς τον εαυτό σου σε θετικές σκέψεις.

Μόλις ξεκινήσεις να καταγράφεις όλα όσα νιώθεις και τα γεγονότα της κάθε ημέρας ίσως να μπορέσεις να δείς το σύνδεσμό μεταξύ των δύο. Αν γυρνάς στο πρόσφατο παρελθόν είναι πιθανό να μπορέσεις να δείς πιο καθαρά τι είναι αυτό που σε κάνει νιώθεις θλίψη, χαρά ή άγχος. Μπορεί για παράδειγμα μέχρι χθές, να μην είχες συνειδητοποιήσει το πόσο πολύ σε “ρίχνει” ψυχολογικά μια συνεφιασμένη μέρα.

Αν θες λοιπόν να αλλάξεις το ορατό, φρόντισε πρώτα να διορθώσεις το αόρατο.

Μετάφραση / Απόδoση: Punked.gr
Πηγή: lifehack.org

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

64 − = 56