Η πρώτη γκέι ρομαντική κομεντί κυκλοφόρησε στο Bollywood

Για πρώτη φορά στα χρονικά, η ινδική κινηματογραφική βιομηχανία της Ινδίας, το γνωστό σε όλους μας Bollywood, δημιουργεί μια ευρείας κυκλοφορίας ρομαντική κομεντί με πρωταγωνιστή έναν ομοφυλόφιλο χαρακτήρα.

Η ταινία έχει τίτλο “Shubh Mangal Zyada Saavdhan” που μεταφράζεται ως «Ο γάμος θέλει μεγάλη προσοχή» και πρωταγωνιστεί ο διάσημος και πολυβραβευμένος Ινδός ηθοποιός Ayushmann Khurrana στο ρόλο ενός νεαρού άντρα ο οποίος μαζί με τον σύντροφό του προσπαθούν να πείσουν τους γονείς του να αποδεχτούν τη σχέση τους, πολεμώντας το στίγμα που έχει η ομοφυλοφιλία τόσο εντός της οικογένειάς του αλλά και στην κοινωνία γενικότερα.

Το τρέιλερ της ταινίας έχει πάνω από 52 εκατομμύρια προβολές στο YouTube και περιλαμβάνει μια σκηνή όπου ο Khurrana στέκεται ημίγυμνος στην ταράτσα του σπιτιού του με μια σημαία ουράνιου τόξου περασμένη στο λαιμό του να κυματίζει σαν μπέρτα και να κατηγορεί τον πατέρα του ότι έχει την αρρώστια της ομοφοβίας, αλλά και ένα σύντομο πλάνο με δύο άντρες να φιλιούνται στο στόμα.

5

Παρότι η queer θεματολογία της ταινίας εκφράζεται μέσω της κωμωδίας, ήταν σημαντικό για τον σεναριογράφο και σκηνοθέτη Hitesh Kewalya να μην κάνει τους ομοφυλόφιλους χαρακτήρες του να γελοιοποιηθούν με τον οποιονδήποτε τρόπο, όπως συνέβαινε πάντοτε στις Ινδικές ταινίες. Οπως δήλωσε, «η ταινία έχει γυριστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι προσιτή στο κοινό, και το χιούμορ φάνηκε η φυσική επιλογή για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο».

Το 2018, το Ανώτατο Δικαστήριο της Ινδίας αποποινικοποίησε την ομοφυλοφιλία καταργώντας το αντίστοιχο άρθρο του ποινικού κώδικα που είχαν θεσπίσει οι αποικιοκράτες Βρετανοί το 1861. Παρόλα αυτά, η LGBTQ κοινότητα αντιμετωπίζει ακόμα την έλλειψη νομικής προστασίας. Ο παραγωγός της ταινίας, Bhushan Kumar, δήλωσε πως η ταινία αυτή παίρνει μια ξεκάθαρη θέση στην αντιμετώπιση αυτών των ταμπού, ιδιαίτερα για τους θεατές μεγαλύτερης ηλικίας. «Εχουμε ένα σημαντικό μήνυμα, αυτό της κοινωνικής αποδοχής, αλλά με έναν αρκετά διασκεδαστικό τρόπο, ώστε να προσεγγίσει περισσότερους ανθρώπους και να τους βοηθήσει να επανεξετάσουν τις προαποκτημένες σκέψεις τους πάνω στο θέμα».

Η ταινία κυκλοφόρησε στις 21 Φεβρουαρίου στην Ινδία, αποσπώντας μέχρι στιγμής αρκετά καλές κριτικές, ενώ οι επόμενες μέρες θα δείξουν πώς θα τα πάει και στα ταμεία.

Ορέστης Μαλτέζος